ANUNȚ PROMOVARE
Primăria Comunei Livezile organizează în data de 20.01.2025 ora 10.00, la sediul Primăriei Comunei Livezile, str. Nucului, nr. 2, examen de promovare în grad pentru funcționarul public Jurchița Nicoleta-Daniela referent Cl. III grad asistent în cadrul Compartimentului Taxe și Impozite.
În vederea organizării examenului, vă comunicăm:
A. probele stabilite pentru examene:
- proba scrisă
- interviu;
B. Condiţiile de desfăşurare a concursului:
- perioada de depune a dosarelor de înscriere: 17.01.2024 până la data de 05.02.2024;
- data şi ora probei scrise: 28 februarie 2024, orele 10.00 - 12.00;
- data şi ora interviului: se vor publica ulterior;
C. Bibliografia:
- Constituția României nr. 1/2003 - (r) privind cu modificările si completările ulterioare;
ü cu tematica Titlu I, principii generale, TITLUL II - Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale,
- O.G. nr. 137/2000 (r) privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările si completările ulterioare;
ü cu tematica Cap. I Principii şi definiţii, Cap. II și Cap. III;
- Legea nr. 202/2002 (r) privind egalitatea de șanse și tratament între femei și bărbați, cu modificările si completările ulterioare;
ü tematica reglementări privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi;
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57 /2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
ü Cu tematica reglementări privind Codul administrativ, Principii aplicabile conduitei profesionale, Statutul funcționarilor publici;
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
ü tematica Titlul III, V, VI, VII și IX;
- Legea nr. 273/2006 – privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
ü cu tematica definiții, principii, reguli și responsabilități, Anexa 1 lista impozitelor, taxelor și altor venituri la bugetelor locale;
D. Atribuţii impozite și taxe
1. Stabilește, constatată, controlează, urmărește și încasează impozitele și taxele de la populație (impozit și taxa pe clădiri, impozit și taxa pe teren, impozit și taxă asupra mijloacelor de transport, taxă hotelieră, taxă reclamă și publicitate, taxă PSI, taxă salubritate, etc.), stabilite prin hotărâri ale Consiliului Local Livezile;
2. Întocmește referatele de specialitate si expunerile de motive la proiectele de hotărâri ale Consiliului Local în domeniul stabilirii impozitelor, taxelor și altor venituri ale bugetului propriu al acestuia;
3. Întocmește periodic (lunar, trimestrial, anual) rapoarte ce conțin informații privind debitele și patrimoniul persoanelor fizice și juridice înregistrate în evidența tehnico-operativă;
4. Întocmește situația masei impozabile existente și transmite datele existente celorlalte compartimente în vederea realizării de către aceștia a fundamentării bugetului local;
5. Efectuează controlul fiscal în legătură cu achitarea obligațiilor în domeniul taxelor, impozitelor locale și pentru alte venituri;
6. Ține evidența nominală și centralizată a debitelor curente și restante, a majorărilor de întârziere și asupra încasării impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetului Consiliului Local;
7. Urmărește încasarea contravențiilor aplicate în baza proceselor verbale de contravenții în domeniul construcțiilor transmise de biroul urbanism și amenajare a urbanismului;
8. Evidențiază și încasează amenzile de circulație și contravenționale;
9. Urmărește încasarea integrală și la termen a obligațiilor fiscale pe baza datelor ținute în sistem informatic sau/și manual, pe registre sau alte documente de evidență;
10. Colaborează cu toate compartimentele, acționând pentru informatizarea activității specifice privind taxele și impozitele;
11. Aplică amenzi celor care nu-și declară în termen bunurile dobândite în vederea sustragerii de la plata obligațiilor fiscale și urmărește depunerea în termen a declarațiilor de impunere ;
12. Urmărește și asigură înaintarea la timp a înștiințărilor de plată, a somațiilor și titlurilor executorii către contribuabili, păstrarea în bune condiții a evidenței și a documentelor;
13. Analizează și soluționează, în spiritul legislației în vigoare, toate sesizările, obiecțiile, contestațiile, plângerile, litigiile primite spre rezolvare;
14. Soluționează cererile de înlesnire/ la plată a unor impozite și taxe, conform legislației în vigoare;
15. În situația neachitării la termen a impozitelor si taxelor locale de către contribuabili, inițiază procedurile de executare silită, întocmind în acest sens documentele oficiale pentru aplicarea măsurilor de executare silită;
16. Întocmește documentele impuse de legislația fiscală, referitor la impozitele pe care le are în sarcină, privind prescripția și insolvabilitatea;
17. Răspunde de întocmirea dosarelor de insolvabilitate pentru debitele înregistrate de contribuabilii persoane fizice care, după încheierea executării silite pe toate căile legale și prin toate mijloacele, nu se pot recupera și le va supune prin referat spre aprobarea pentru trecerea în evidență separată;
18. Întocmește și transmite către compartimentul Contabilitate, listele centralizatoare a debitelor, a rămășitelor, a supra-solvirilor, scăderilor la începutul fiecărui an, trimestrial și la sfârșitului anului, pentru înregistrarea lor în evidența contabilă;
19. Verifică periodic debitorii din evidența specială și dacă constată posibilități de achitare, reactivează debitele;
20. Răspunde de corectitudinea, realitatea și exactitatea datelor introduse în calculator, de legalitatea documentelor pe baza cărora se efectuează înregistrările, inclusiv de respectarea hotărârilor Consiliului Local, în ce privește cuantumul impozitelor și taxelor locale;
21. Efectuează inventarierea materiei impozabile generate de aplicarea Codului fiscal, precum și a altor reglementări în materie, în cazul persoanelor juridice;
22. Răspunde de efectuarea controlului fiscal la persoanele juridice ;
23. Răspunde de întocmirea programului anual de control fiscal la persoanele juridice;
24. Răspunde de conducerea și organizarea contabilității veniturilor bugetare, conform OMFP nr.1917/2005 cu modificările și completările ulterioare pe categorii de venituri potrivit anexelor la clasificația indicatorilor privind finanțele publice (partea de venituri) aprobată prin OMFP nr.1394/1995, cu modificările și completările ulterioare;
25. În cazul neachitării la termen a taxelor și a altor vărsăminte obligatorii datorate potrivit legii bugetelor locale, pot dispune retragerea sumelor respective din conturile persoanelor fizice sau prin aplicarea măsurilor de executare silită prevăzute de lege asupra elementelor patrimoniale ale debitorilor;
26. În cazul neachitării la termen a taxelor și a altor vărsăminte obligatorii datorate potrivit legii bugetelor locale, pot dispune retragerea sumelor respective din conturile agenților economici sau prin aplicarea măsurilor de executare silită prevăzute de lege asupra elementelor patrimoniale ale debitorilor;
27. Răspunde de întocmirea lunară a situației cu privire la veniturile neîncasate;
28. Verifică lunar concordanța dintre evidența condusă pe calculator și evidența încasărilor prin trezorerie și casierie;
29. Răspunde de arhivarea dosarelor și documentațiilor care conțin informații cu caracter neoperativ;
30. Răspunde pentru debitele prescrise din motive imputabile;
31. Exercită și alte atribuții stabilite prin lege, hotărâri ale Consiliului Local sau dispoziții ale primarului.
32. Încasează impozitele, taxele și alte venituri ale bugetului local;
33. Întocmește centralizatorul încasărilor și depune sumele încasate la Serviciul buget, finanțe și contabilitate;
34. Răspunde de respectarea principiilor de prelucrare a datelor cu caracter personal și asigură respectarea confidențialității acestor date, în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 679/2016 privind protecția datelor cu caracter personal.
Atribuții S.C.I.M.:
35. Identifică obiectivele specifice postului deținut;
36. Identifică acțiunile şi activitățile pentru realizarea obiectivelor specifice;
37. Stabilesc procedurile care trebuie aplicate în vederea realizării sarcinilor de serviciu ce le revin, în limita competențelor şi responsabilităților specifice, așa cum decurg din atribuțiile postului;
38. Identifică, evaluează şi prioritizează riscurile care pot afecta atingerea obiectivelor specifice şi stabilesc acțiunile care să mențină riscurile în limite acceptabile;
39. Evaluează realizarea obiectivelor specifice;
40. Informează prompt comisia (comisia de implementare a S.C.I.M. stabilită prin dispoziție a primarului) cu privire la rezultatele verificărilor şi altor acțiuni derulate în cadrul compartimentului;
41. Aduce la îndeplinire măsuri pentru îmbunătățirea sistemului de control intern/managerial din cadrul instituției;
42. Participă la ședințele comisiei, atunci când sunt solicitați, la data, ora şi locul unde acestea au fost stabilite;
43. Asigură aprobarea şi transmiterea la termenele de timp stabilite a informărilor/rapoartelor referitoare la progresele înregistrate cu privire la dezvoltarea sistemului de control managerial.
Responsabilități:
44. Răspunde de corectitudinea actelor pe care le emite și/sau le întocmește;
45. Răspunde de rezolvarea documentațiilor depuse cu respectarea legislației și a termenelor de soluționare.
46. Respectă prevederile Codului de conduită, Regulamentul Intern și Regulamentul de Organizare și Funcționare;
47. Respectă Regulamentul G.D.P.R.;
48. Pune în aplicare măsurile stabilite de Sistemului de Control Intern Managerial;
49. Respectă procedurile de sistem şi operaţionale în vederea atingerii obiectivelor calităţii, asigură ducerea la îndeplinire a acţiunilor preventive iniţiate la nivelul compartimentului din care fac parte, propun măsuri de îmbunătăţire a proceselor în care sunt implicaţi şi iniţiază acţiuni preventive, asigură ducerea la îndeplinire a măsurilor corective iniţiate la nivelul compartimentului din care fac parte, răspunde de:
a) Calitatea informaţiilor incluse în înregistrări;
b) Datarea şi semnarea înregistrărilor, utilizarea formularelor codificate stabilite, îndosariată şi păstrează în cadrul compartimentului înregistrările pe care le-a întocmit;
50. Îşi însuşeşte şi respectă prevederile legislaţiei din domeniul securității, sănătății muncii și P.S.I. conform Legii nr. 319/2006, Legii nr.307/2006 și măsurile de aplicare a acestora.
51. Îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege, hotărâri ale Consiliului Local sau dispoziții ale primarului.
E. Conținutul dosarului de concurs:
a) copie de pe carnetul de munca sau adeverinta eliberata de compartimentul de resurse umane in vederea atestarii vechimii in gradul profesional din care se promoveaza;
b) copii de pe rapoartele de evaluare a performantelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
c) adeverinta eliberata de compartimentul de resurse umane in vederea atestarii situatiei disciplinare a functionarului public, in care se mentioneaza expres daca acestuia i-a fost aplicata o sanctiune disciplinara, care sa nu fi fost radiata;
d) dovada obtinerii numarului minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfectionare, seminare, conferinte, schimburi de experienta sau vizite de studiu, in conditiile legii, sau a urmarii unei forme de perfectionare profesionala cu durata de minimum 30 de ore in ultimii 3 ani de activitate.
e) formularul de inscriere de la Compartimentul Resurse Umane.
Alte relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Livezile, pe adresa de e-mail primarialivezile@yahoo.com, sau la telefoanele 0256415933 și 0256415933, sau pe între orele 08:00 – 16:00.
Conducerea primăriei